Saturday, May 4, 2013


Bismillaahirrahmaanirrahiim


     Kalau 'obor', kita tau yang tu benda yang ada api kat olimpik tu. Kalau 'obor-obor', itu binatang yang kat laut tu. Binatang yang 'transparent'.

     Balik dari taklimat untuk bertugas sebagai 'counting agent' di hari pengundian, badan aku menggeletar ketakutan. Aku takut, tak tau nak cerita camana. Tak pernah lagi rasa macam ni. Aku rasa takut sebab betapa kotor dan jahat strategi yang akan digunakan oleh badan yang dianggap 'transparent' dan diberi amanah untuk mengelolakan PRU 13 ni.

     Aku takut sebab 'orang-orang jahat' berada di mana-mana dan mereka akan menggunakan apa saja cara. Mereka sangat berkuasa. Sebelum ni hanya dengar orang kata-kata sahaja atau sekadar 'share' di facebook. Tapi bila lihat benda ni berlaku di hadapan mata sendiri, lutut aku menggeletar. Hangpa ni tak sembah Tuhan ka?

     Bayangkan perasaan mereka yang berpenat lelah dan berjuang habis-habisan dengan ikhlas, tau-tau mereka dikalahkan dengan taktik yang teramat keji dan kotor. Ya Allah ya Allah ya Allah. Aku takut sehinggakan aku rasa lebih baik aku baring atas katil di rumah dan tarik selimut sehinggalah hari pengundian karang. Bahkan undi aku sebenarnya tak bermakna pun.



Orang-orang (yang mentaati Allah dan Rasul) yang kepada mereka ada orang-orang yang mengatakan: "Sesungguhnya manusia telah  mengumpulkan pasukan untuk menyerang kamu, karena itu takutlah kepada mereka",

maka perkataan itu menambah keimanan mereka dan mereka menjawab:

"Cukuplah Allah menjadi Penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung".

['Ali-'Imran (3): 173]



     Akh, sampai bila mau jadi begini? Sampai bila mahu tidur mengecutkan diri? Astaghfirullah. Hasbunallah wa ni'mal wakil.

     Chances untuk menang PRU kali ni terus-teranglah gua cakap 0% disebabkan agensi pengelola yang sangat-sangat tidak boleh dipercayai. Tapi benarlah firman Allah di atas ni, kita ada Allah di sisi kita. Siapa yang lebih berkuasa?

     Kalau musim exam kita boleh amalkan konsep tawakkal, begitu jugalah dengan PRU kali ni. Aku tau kita semua dah buat sebaik mungkin. Macam-macam pengorbanan dah dibuat. Tetapi kemenangan itu tetap milik Allah.

     Puasa sunat, doa, iktikaf, qiam, tahajjud, witir.

     Ya Allah, selamatkanlah Malaysia. Dan menangkan kami ke atas mereka. Faidza 'azamta, fatawakkal 'alalLah. INI KALILAH!



Jikalau kamu tidak menolongnya maka sesungguhnya Allah telah menolongnya ketika orang-orang kafir mengeluarkannya sedang dia salah seorang dari dua orang ketika keduanya berada dalam gua, di waktu dia berkata kepada temannya:

Janganlah engkau berdukacita, sesungguhnya Allah bersama kita.

Maka Allah menurunkan keterangan-Nya kepadanya dan membantunya dengan tentera yang kamu tidak melihatnya, dan Al-Quran menjadikan orang-orang kafir itulah yang rendah. Dan kalimat Allah itulah yang tinggi. Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.


[At-Tawbah (9): 40]



Kemudian apabila kamu telah membulatkan tekad, maka bertawakkallah kepada Allah. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertawakkal kepadaNya.

['Ali 'Imran (3): 159]







Wallaahu'alam bis sowabb.

Posted by Posted by zabed at 1:21 AM
Categories:

 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
>